24 listopada 2016 | | Opinie i komentarze, Tydzień | 7 komentarzy

Wyszukaj: komentarz podsumowanie Witold Gadowski

Gadowskiego Komentarz Tygodnia – o kolizji Szydło, atmosferze wśród elit III RP, gabinecie cieni, sytuacji w USA, oraz o braku jednolitej polityki zagranicznej rządu i problemach z polskim eksportem rolnym









Zostawiliście 7 wypowiedzi w temacie “Koniec polityki celebrytów

  1. Mieczysław Sierka napisał(a):

    Wituś ogól się, bo wyglądasz jakbyś imprezował do rana ! 🙂

  2. Arek Kondratowicz napisał(a):

    O naszej edukacji, cz 1: Proponowane przeze mnie zmiany na polskich uczelniach wyższych: 1) Nie płacić za TYTUŁY, ale za WYNIKI. 2) Oceniać wyniki NAUKOWE i DYDAKTYCZNE. 3) Wyniki naukowe porównywać z wynikami naukowców w takich krajach jak USA, UK. 3) W dydaktyce na równi traktować ZDOLNOŚCI, WIEDZĘ i DOŚWIADCZENIE (w PRLu była WIEDZA, obecnie WIEDZA i DOŚWIADCZENIE). 4) Dydaktykę oceniać na podstawie PORÓWNYWANIA WYNIKÓW STUDENTÓW z różnych uczelni. I traktować to nie tylko jako wartość tego wyniku, ale i jako przyrost – mamy wspólną maturę więc można to zrobić. Dodatkowo poddawać zaawansowanej obróbce bazy danych wyników – systemy eksperckie, data mining itp. 5) Częściowo uzależnić finansowanie uczelni od zapotrzebowania gospodarki. 6) Zlikwidować kartę nauczyciela, wprowadzić zdrową rywalizację. Traktować uczelnie jako rywalizujące przedsiębiorstwa. 7) Zwiększyć współpracę z “przemysłem”, nie tylko krajowym. 8) Finansowanie raczej wydziałów niż uczelni – rozbicie ciężko reformowalnych molochów, wydziały będą bardziej elastyczne. 9) ?? Rozważyłbym, czy nie wprowadzić aby po studiach licencjackich wybierano albo ‘magisterskie’ – nakierowane na pracę poza uczelnia, albo ‘doktoranckie’ – przyszłą pracę naukową. Skrócenie cyklu szkoleniowego, wcześniejsze wypuszczanie naukowców. 10) Nie próbować pokazać studentom wszystkiego, wyszkolić ich tak, że jeśli kiedyś będą czegoś potrzebowali to sami będą potrafili się tego nauczyć…… cdn

    • Arek Kondratowicz napisał(a):

      (czesc 2) Edukacja w szkolach podstawowych i srednich. Proponowane zmiany. 1) PODRECZNIKI. Organizowac przetargi, oceniane przez bardzo dobrych nauczycieli z tych przedmiotow oraz naukowcow z dydaktyki. W liceum, np. z matematyki 2-3 grupy trudnosci podrecznika (czy raczej zbioru zadan), w szkolach nizszych raczej 1 poziom trudnosci. Dopuszczanych jest po kilku zwyciezcow z kazdej grupy trudnosciowej. Gdy juz to wejdzie, poprzez analize baz danych wynikow uczniow ‘przenosic’ ich wyniki na jakosc poszczegolnych rozdzialow/zadan z podrecznikow. I co jakis czas, albo modyfikowac te podreczniki, albo organizowac kolejny przetarg na dopuszczenie nowego podrecznika. Obecnie rozpietosc jakosci podrecznikow jest duza, a maja one znaczny wplyw na wyniki uczniow. Dlaczego nie rekomendowac tylko jednego podrecznika? Aby wprowadzic rywalizacje oraz moc oceniac je na podstawie ich wynikow w nauczaniu. Do rozwazenia, czy zwyciezca ma byc podrecznik, czy zespol przygotowujacy go i modyfikujacy/korygujacy w przyszlosci. Czy z matematyki osobno podrecznik i zbior zadan? Raczej sklaniam sie za jedna ksiazka, ktora jest bardziej zbiorem zadan, ale z elementami podrecznika, jednak nie upieram sie przy tym. Podrecznik nie musi byc przygotowywany tylko dla jednego kraju. 2)… cdn.

    • Arek Kondratowicz napisał(a):

      (cz 3) zmiany w szkolach…. 2) PRZEDMIOTY. Pomysl ktory proponowalem uczelniom wyzszym, ale bez problemu mozna go zaadoptowac do liceow (nizej… nie wiem). Podzielic przedmioty na ‘twarde’ i ‘miekkie’. Uczen nie jest w stanie wytrzymac wielu godzin bardzo intensywnej pracy. Jesli sprobuje sie zmusic go do takiej pracy przez caly dzien to wydajnosc jego stanie sie mniejsza. Co wiecej, efektywnosc poprowadzenia niektorych przedmiotow w sposob wydajny i w sposob rekreacyjny jest porownywalna. Proponuje zatem ustalic ktore z przedmiotow maja byc o wysokiej intensywnosci, a ktore rekreacyjne. Do tej pory zostawia sie wolna reke prowadzacemu, to jest blad. Przedmioty o wysokiej intensywnosci, takie masowe rozwiazywanie zadan: matematyka, jezyk polski (*), jezyki obce, wf, czesc fizyki, czesc informatyki, czesc chemii. Przedmioty rekreacyjne: historia, geografia, czesc fizyki, czesc chemii, czesc informatyki, taka zwykla literatura z jezyka polskiego itp. Przy jezyku polskim dalem (*) – uwazam, ze na tych lekcjach powinno sie analizowac teksty z ekonomii, opracowania techniczne, naukowe itp. Dobrze jest zaszczepic uczniom nawyk pisania tekstow krotkich, tresciwych, precyzyjnych, latwych w czytaniu i przyjemnych dla oka. Uczen nie musi uczyc sie wylacznie w szkole, mozna zaadoptowac niektore programy telewizyjne, stworzyc tez programy w internecie. Przykladowa lekcja z historii (rekreacyjna): Battleplan… i przy okazji dobry pomysl na zajecia z jezyka polskiego (wysokiej wydajnosci). Wprowadzenie rebusow…… cdn

    • Arek Kondratowicz napisał(a):

      Polityka zagraniczna. Jak narazie to jestesmy taka krowa ktora duzo ryczy a malo mleka daje. Przyjecie dotychczasowej polityki wobec Rosji daje nam gwarancje zlych stosunkow z UE i Niemcami. Co wiecej, przy tej polityce jako sojusznik jestesmy slabi, nic nie wnosimy – ryczenie, a malo mleka. Wschodnia polityke zagraniczna trzeba wymyslec od nowa.

  3. Mieczysław Sierka napisał(a):

    Odkąd PiS objął władzę namnożyło się w necie multum gawędziarzy. Niektórzy nawet w mundurkach. Nie wiadomo tylko czy ta aktywność w necie to tak z własnej inicjatywy w trosce o Polskę,czy też na rozkaz oficerów prowadzących.

  4. Sabina Ścigała napisał(a):

    taka prawda ,polski rolnik to elita Polska

Dodaj komentarz

Doceniasz to co robimy?
Czujesz się na siłach aby pomóc?
Wspomóż nas w dalszym działaniu

Wybierz swój abonament dobrowolny
Podziel się słowem
rezygnacja


Nasze nowości

Niezła Siara na antenie TVN24. Radaktor Gazety Wyborczej w idealnej formie

Ma radość kobieta. Ciekawe czy zgodziła by się znaleźć wśród tych osób?

Między swastyką a czerwoną gwiazdą: Spór o Piłsudskiego

Rafał Ziemkiewicz, Wojciech Roszkowski – Warszawa, 26.05.2017

Zrozumieć GMO

Temat Genetycznie Modyfikowanych Organizmów wzbudza wiele kontrowersji i nieporozumień wśród społeczeństwa. Eksperci wyjaśniają ten problem a jednocześnie proponują jego rozwiązanie.

Wojna polityczna w Polsce przybiera już charakter totalny!

Stanisław Michalkiewicz nie tylko o rozszerzaniu się konfliktu między plemionami PiSowców i POstępaków m.in. na środowisko pracowników przemysłu rozrywkowego, także o “wymiękaniu” rządu pani premier Szydło w sprawie relokacji uchodźców bisurmańskich…

Prowokacja w teatrze

Prof. Piotr Jaroszyński – Polski Punkt Widzenia

Promień z Fatimy

Słowa zachęty, aby względem Boga wskrzeszać w sobie wiarę dziecka, w sposób szczególny znajdują potwierdzenie wśród mieszkańców wsi Stecówka, którzy w latach 60. odczytali niezwykłą prośbę Matki Bożej. W czasach głębokiej komuny, zbudowali sami drewniany kościółek, który został poświęcony Matce Bożej Fatimskiej.

Konsekwencje Brexitowe

Z Parlamentu Europejskiego – Stanisław Ożóg

Czy PiS już wszedł w koalicję z masonerią?

Dr Stanisław Krajski – 22.05.2017

Petycja producentów świec

Protekcjonizm to rezygnacja z darmowych prezentów. Nauka ekonomii w prosty i przystępny sposób!

Nie chodzi o liczbę osób tutaj pogrzebanych, bardziej o ich wielkość! – ekshumacja “na Łączce”

Prof. Krzysztof Szwagrzyk i Tadeusz M. Płużański – postęp prac ekshumacyjnych w kwaterze “na Łączce” oraz rocznica zamordowania rotmistrza Witolda Pileckiego w więzieniu mokotowskim.

Państwo prawa

Myśląc Ojczyzna – prof. dr hab. Piotr Jaroszyński

Bitwa o kulturę

Myśląc Ojczyzna – ks. prof. dr hab. Paweł Bortkiewicz

Reportaż: Maryjność duszą polskiego narodu

Polska pobożność maryjna jest unikatowym dziedzictwem objawiającym się chociażby w bogactwie kultury polskiej. Skąd wzięła się tak silna łączność naszej kultury z Matką Chrystusa? Ks. Abp. Wacław Depo w niezwykle trafny sposób ukazuje korzenie i znaczenie kultu maryjnego dla polskiego narodu.